maanantai 22. kesäkuuta 2015

Yli ärsytyksen

Olipa vaikea aamu tänään. Lapsi heräsi 5:15 ja oltiin miehen kanssa molemmat tosi väsyneitä ja äkäisiä. Pieni riitakin saatiin aikaiseksi ja minua ärsytti pitkälle aamupäivään. Miehellä on iltavuoro tänään, joten hän oli meidän kanssa aamun.

Minulla on muuten myös nimipäivä tänään. Ei me juhlita nimipäiviä mitenkään eikä huomioida. Sain tänä aamuna kuitenkin tosi monia nimpparionnitteluja ystäviltä ja sukulaisilta. Yleensä minun syntymäpäivän muistaa yhteensä ehkä neljä-viisi ihmistä. Tänään minua muisti ennen puoltapäivää yhdeksän ihmistä. Yhden kanssa soiteltiinkin. Tuntui ihan niin kuin jokin maailmankaikkeus tai kohtalo tai mikä lie olisi halunnut lohduttaa minua kovassa aamuärsytyksessäni. Niin erikoiselta nuo yhdeksän nimpparionnittelijaa tuntuivat. Tuli kyllä niistä parempi mieli.

Hetki kerrallaan elän nyt tämän huonosti alkaneen päivän. Ehkä se tästä muuttuu parempaan päin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti